sobota 20. července 2013

Vztek

Dnes se v našem městečku koná slavnost na počest dvousetletého výročí jednoho slavného rodáka. Lidové tance, hudba a starostův projev na náměstí, výstava a přednáška na radnici, výstava ve škole, divadelní představení, na zámeckém nádvoří pohádka pro děti, okružní jízdy mikrobusy po okolí v rodákových stopách, večer zábava s pivem a hudbou/rámusem (doléhá teď až k nám). Příjemná obecní pospolitost, tak to má být.

Na radnici byly kromě výstavních prostor návštěvníkům k dispozici i záchodky. Postávala jsem před nimi chvilku a pokukovala po umakartovém obložení chodby, nic se tu za můj život nezměnilo. A pak jsem na stěně objevila územní plán z roku 1987. Mapy, to je moje, a tak jsem se s potěšením zakoukala... Jenže na této mapě nebyla zachycena realita zpřed šestadvaceti lety, ale komunistické plány, jak vyvlastnit a zastavět zahrady v intravilánu obce. Tedy i naši zahradu, jak jinak, že. Kdyby nepřišla listopadová revoluce, dívali bychom se (samozřejmě nejen my) dvěma domkům-šumperákům přímo do komína a za naším domem by vedla silnice...

Je to už tolik let a zase mám na ně vztek.

2 komentáře:

  1. To léta nevylepší, Petro, oni nic nenapravili, za nic se neomluvili, ničeho nelitují, kdyby mohli, udělali by to znovu etc...
    Ani odpustit se to snad nedá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo. Nelitují. Leda snad toho, že to zatím nemůžou udělat zas.

      Vymazat