pondělí 26. března 2012

Lesní šelma


Před třemi roky jsme začali s rekonstrukcí domu. Lesík již tehdy tolik nepřipomínal džungli, protože do likvidace javorového náletu se táta pustil už v předešlé sezoně ještě na sklonku babiččina-prababiččina života.
Píše se tedy jaro 2009, babička už mezi námi tři měsíce není, maminka čeká v Praze na vážnou operaci, táta prodělal ošklivý zápal plic, dům vypadá jako po válce a na zápraží podupávají ráno co ráno řemeslníci. Situace poněkud neútěšná, podobně jako tato fotografie.

Táta ve vyklizeném pokoji, za okny pošmourný březen 2009

A právě tehdy jsem ji poprvé zahlédla! Byla jsem v lesíku, skloněná nad maličkými javory, a najednou se na samé hranici periferního vidění mihl velký tichý stín... Otočila jsem se a z jedné skalky na druhou skáče obrovská chlupatá puma. Nebo panter. Nebo co. Dost jsem se lekla - aby ne! Zvíře bylo ovšem dávno to tam.
Od té doby jsme tu šelmu viděli ještě mnohokrát: krásná veliká britská kočka, patrně zkřížená s něčím trochu chupatějším. Vždycky se jen mihla houštím a byla pryč. Až tentokrát se mi konečně podařilo zvíře přistihnout, jak se vyhřívá na kameni nad lavičkou. Byl krásný teplý jarní podvečer, pomalu se stmívalo. Okamžitě jsem běžela pro fotoaparát. A toto je výsledek!

Kočičí oči, které přičarovaly tmu do mého fotoaparátu v březnu 2012.

Teď už je jasné, jak vypadá náš Tracyho tygr, totiž že oči má vskutku zářící!

2 komentáře:

  1. Hello, Petka. I like the photo "Táta ve vyklizeném pokoji, za okny pošmourný březen 2009." Thank you for visiting my blog. Sorry I do not speak Czech! I hope you will add a translate box to your blog. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. I saw a cougar in my back woods last July. Very thrilling experience. Your house and gardens are beautiful. Thank you for adding the translator box to your blog. :-)

    OdpovědětVymazat