úterý 17. září 2019

Levandule, nebo jednorožec?



Sobotní prodejní workshop je za mnou. 

Pokud bych potřebovala utvrdit v tom, že nejsem prodejce, pak tato akcička vykázala tisíciprocentní úspěšnost. 

Naštěstí prodej nebyl cílem. 

Seděla jsem u stolu charitativní akce Upleť čtverec a tu a tam poklábosila o háčkování.
S jednou holčičkou jsme uháčkovaly růžový náramek.
Jednu paní jsem naučila granny square.
Jedné paní jsem vysvětlila dopodrobna princip šátků s dlouhými cípy. Myslím, že byla velmi zdvořilá, když řekla, že to konečně chápe.
Třem paním jsem věnovala vzorníček od šátku, který se jim líbil.
Jeden šátek jsem prodala a dvě paní litovaly, že nebyly rychlejší.
Ochutnala jsem čokoládový čískejk, nebyl nic moc.
Ochutnala jsem tvarohovo-makovo-povidlový linecký koláč, byl skvělý.
Koupila jsem si knihu a charitativní korále.
Uháčkovala jsem šest čtverců a dokončila jeden, který dárkyně nestihla.
Užila jsem si atmosféru toho midsomerského rukodělného hemžení a těším se na jarní pokračování.

Poznatky pro příště:
kontakt na kartičkách (nebo dokonce vizitky :-)
víc reklamy mezi přáteli a známými (nebo aspoň nějaká reklama)
návody na šátky s dlouhými cípy a vzorníčky k nim
kontakt na Malabrigo, tedy na Vlněné sestry, abych to nemusela psát
pořádnou ceduli k té Africe!

A kdybych fakt příště chtěla něco prodat, pak nejlépe s motivem levandule nebo jednorožce a v ceně do dvou stovek. Aspoň mám o čem přemýšlet.

Obě následující fotografie vznikly před zahájením workshopu, proto tam nejsou téměř žádní lidé. účast rozhodně předčila moje očekávání.



2 komentáře:

  1. Dobrý den,
    chystala jsem se tam podívat, ale skončili jsme na chalupě, tak snad na jaře se to povede. Mám takové akce ráda.
    Pobavila mě vaše věta o jednorožci, levanduli a ceně do 200 Kč. Lidé si neuvědomují, že pletení a háčkování je časově náročné a materiál také není zadarmo. Jednou se mě moje švagrová ptala, proč neprodávám, co upletu. Ptala jsem se jí, zda by za to dala 1000 Kč a ona, že ne. Že je to drahé. Už ani nevím co to bylo, ale něco menšího. Lidé si myslí, že ručně pletený svetr či háčkovaný šátek bude stát 200 Kč jako od větnamce.
    I když to pletu ve volných chvilkách - většinou na zahradě s dětmi nebo večer u televize, tak bych prostě neprodávala pod cenou. Raději budu plést pro sebe a příbuzné.
    Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezo, je to tak :-) A týká se to všech výrobků, nejen pletených a háčkovaných. Levanduli a jednorožce jsem odposlouchala od sousedky, která nabízela dřevěné krabičky zdobené dekupáží. Měla velký výběr motivů, od střízlivě elegantních po řekněme nestřízlivě neelegantní. Ceny se mi zdály vyloženě vstřícné (dřevo, barva, truhlařina a práce s potiskem), ke stánku chodily zástupy nadšených obdivovatelek - a že by nakupovaly?, no, nezdálo se mi. Podle toho, co jsem slyšela od ostatních stánků, to vypadalo všude stejně. Jarní workshop je pouze šperkařský (plus ty čtverce pro Afriku), třeba mě napadne nějaká háčkovaná blbůstka, která by se k tomu tematicky hodila :-)

      Vymazat