pondělí 22. září 2014

Prahnízdění

Čeští rodilí mluvčí se poslední dobou - zjevně pod vlivem angličtiny - zhlédli v deverbativech typu stavení. Není to sice jazykově příliš výhodné, protože čeština na rozdíl od angličtiny je mimořádně flektivní, ale každá doba si žádá své...

Dva zástupci tohoto deklinačního typu mě zvlášť dráždí - totiž tvoření a hnízdění. V kombinaci s tikotem a baterkami na mě dokonce působí jako jasně červenej hadr na španělskýho bejka. Protože jí odtikávají biologické hodiny, začíná uvažovat o hnízdění (vrrr!), a aby dobila baterky, věnuje se tvoření (uááá!). Mým hodinám baterky došly, tvoření náleží Všemohoucímu (a přitváření J. R. R. Tolkienovi), ovšem ten záchvat, který mě v posledních dnech přepadl, těžko lze nazvat jinak než prahnízdění.

První ataka prahnízdění proběhla takto:

Po značném úsilí jsem z půdy snesla škatuli s nápisem miminčí věci.

Jééé, to chci! jásala Hana. Takový košilky nikdo nemá! A zavinovačky! A opravdovský plínky! A z týhle látky mi taky něco ušiješ! Jééé!

 Tak jsem snesla i šicí stroj.

(... štítek MIMI mám už z předvčerejška...)


10 komentářů:

  1. úžasná příležitost, kdy se vyřádit tvořením

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úžasná - a především bez té termínované přímé odpovědnosti :-D

      Vymazat
  2. To je, viď ! Taky máme prastaré křestní košilky a šatičky ... být babička je prostě luxusní záležitost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přicházím tomu na chuť :-) Úplně vidím příští léto s kočárem v zahradě...

      Vymazat
  3. Krásná exkurze do minulosti! Ali

    OdpovědětVymazat
  4. Už se taky těším, jaké to bude z jiného úhlu, i když jsem sotva porodila ;-)... zavinovačky (ty obzvlášť!), dupačky i plínky po mně jsem taky využila, ale navléct některé typy košilek mi přišlo v porovnání s dnešními kousky jako mírná akrobacie s dítětem (rozmazlenost, že), za vynález "bodýčka" (šílený slovo), které nikde neleze, jsem byla docela povděčna...:-) Tvoření, hnízdění, těhulkování, mimískování.................... :-))))) ať se vám všem daří!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mimískování? Úplně mi naskakuje husí kůže :-D Hned mám chuť uháčkovat nějakou bubáckou soupravičku ve stylu rodiny Addamsových, abych se té přeslazenosti zbavila :-D :-D :-D

      Vymazat