neděle 8. června 2014

Z Mordoru

Pamětníci tvrdí, že v dávných zlatých časech náš lesík tvořil vyvážený ekosystém (vznešené, co?), žili tu divocí králíci (pamatuju i já) a rostly houby (pamatuju z části).

Tyto dávné zlaté časy skončily se slepicemi chovanými navolno a od té doby máme potíže. Vlna invaze bezu černého a trnovníku akátu se už dávno rozbila o břeh. Javorům a netýkavce nedůtklivé jsme také vymezili hranice. Zatímco kakost smrdutý ustupuje a mává bílou vlajkou, vlaštovičník by se ještě rád pral, ale moc platné mu tu nebude.

Letos sukcese vytáhla útočníka přímo z Mordoru: divoké ostružiní.

Ta ozbrojená potvora tahá za kotníky, trhá šaty, plazí se mezi kamením, vytváří smyčky a podráží nohy. A samozřejmě na ní nevyroste jediná ostružina, jediný plod.

Letošní prázdninový úkol je jasný: hrrr na ostružiní! Kdo s koho!

3 komentáře:

  1. ...tak přeju ať toho soupeře přemůžete a tím bude úkol splněný. Držím palce. Taky mám takové boje , i když v menším, v zahradě (husí packy, někdo říká kozí noha, pak plevel, který má půl metru pod zemí čím dál tlustší bílé kořeny a plno vlásečků, aj. aj. aj. plevele, které šílí a šílí......)
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Petruš!!
    Tohle ostružiní mi roste na zadní části zahrady a je téměř nezničitelné!!!
    Ale já se nedám...:o))
    tak přeji úspěšnou likvidaci!!!
    hezký zbytek neděle
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Jak jsem ráda, že je nás více bojovnic. U nás je to maliní, břečťan atd. Roztahují se na místech, kde jsem jim to výslovně zakázala. Přeji hodně zdaru.

    OdpovědětVymazat