neděle 2. prosince 2012

Advent 1 aneb Začátek deky pro Terezku


Zahrada pospává. Oblékla se do špinavě khaki kabátu a klimbá. Ostatně já taky, jakmile mám příležitost.

Řekla jsem si, že letos pojmu blogový advent úplně nezahradně a že se soustředím na věci, které se dějí uvnitř. Uvnitř v domě, nikoli uvnitř v srdci, to nechám Komenskému, přece jen se v tomto směru osvědčil.

Pod svícnem není tentokrát tma, ale začátek háčkované deky pro miminko Terezku. Terezčině mamince se líbila deka pro miminko Violku, a tak jsem se pustila do variace na podobné téma, zpočátku poněkud improvizované...

1. Začala jsem kroužkem z 24 dvakrát nahozených sloupků (rumělka).
2. Následovala řada 24 polodlouhých sloupků (zelená). 
3. V další (tmavě karmínové) řadě jsem do čtyř protilehlých polodlouhých sloupků (sever-jih-východ-západ) uháčkovala po dvou polodlouhých sloupcích oddělených řetízkovým okem.
4. Následující řada je opět z polodlouhých sloupků, ovšem do řetízkových ok ve čtyřech světových stranách jsou 2DS + 2ŘO + 2DS. 
5. Pátá řada je již z dlouhých sloupků a nápadně připomíná granny square.
6. Šestá a všechny další jsou granny square.
Nějakým zázrakem mi to vyšlo!

Žádné komentáře:

Okomentovat